Plave – Korada

Plave so čudovita majhna vas ob Soči, ki nudi obilico možnosti za rekreacijo – kolesarjenje, veslanje, supanje, ribolov in pohodništvo. Če boste v Plave prispeli z avtom, ga lahko parkirate na makadamu ob Soči, ki ga boste našli, če takoj, ko pridete čez most v Plave zavijete levo (tabla Prilesje), nadaljujete po cesti in boste na levi videli makadam in eno manjšo ograjeno leseno barako. Do Plav vodi tudi ena od najlepših kolesarskih poti Solkan – Plave, ki je speljana ob železnici s čudovitim razgledom na Sočo in hribe, ki se strmo dvigajo nad ozko dolino.

Korada je eden od najbolj razglednih hribov, ki se nahaja na grebenu nad vasjo Plave. Pot je speljana po makadamski neprometni cesti, ki se vije od vasi Plave do ceste, ki poteka po grebenu. Cesta je obdana z gozdom in nudi poleti senco tudi ob najtoplejšem delu dneva, pozimi pa sonce in zavetrje pred burjo.

Opis poti

Ko prispete do Gostilne pri mostu, nadaljujete po cesti proti Desklam (ne greste čez most ampak naravnost v smeri Deskel). Po nekaj 100 metrih, ko se boste spustili mimo železniške postaje po klancu navzdol, boste zagledali tablo Vrtače, kjer se začne vzpon. Sprva je cesta asfaltirana, a se s koncem naselja spremeni v makadamsko cesto. Ob zadnji hiši boste morda naleteli na številne stare avtomobilske razbitine in vse mogoče dele avtomobilov kar naj vas ne moti, saj je cesta naprej zelo lepa.

Pot nadaljujete po cesti, ki se v krajših in daljših serpentinah lepo vzpenja proti Vrtačam. Držite se glavne ceste, saj so vsi odcepi slepi, ker služijo zgolj za dostop do gozdnih parcel. Vrtače predstavlja nekaj hiš, ki se raztezajo na nekaj serpentinah. Na eni od serpentin (med četrto hišo in peto hišo) boste našli zajetje z vodo, pri katerem se lahko ustavite,odpočijete na klopi in napolnite zaloge.

Korada pozimi

Pred zadnjimi hišami je cesta ponovno asfaltirana. Pot boste nadaljevali med hišami in šli mimo okrepčevalnice Na skednju, ki ima čudovit razgled vse do morja in v kateri se boste ob koncu tedna lahko tudi okrepčali z dobro domačo hrano. Ko se asfalt priključi glavni grebenski cesti, zavijete levo proti Goriškim Brdom (Vrhovlje) ter kmalu za tem levo proti Žarščini oz. koči na Koradi. Nadaljujete po asfaltu in pri odcepu zavijete levo na makadam. Od tam greste po glavni cesti navzgor do koče. Od koče lahko nadaljujete po pešpoti čez ogrado za pašnik do vrha. Na vrhu stoji betonsko obeležje pred njim pa klop in miza s čudovitim razgledom na Kolovrat ter gore. Ob lepem vremenu boste imeli res čudovit razgled.

Vrnete se lahko po isti poti, ali po asfaltni cesti, ki vodi v Brda (pri partizanskem spomeniku zavijete v smer Vrhovlje). Če si želite uživati v razgledih in ogledati malo več občine Kanal lahko nadaljujete po asfaltu proti Ligu (cerkev Marijino Cerje) in se spustite po cesti v Kanal ter čez Gorenjsko vas mimo cementarne Anhovo prikolesarite po lokalni ožji asfaltirani cesti mimo Anhovega in Ložic nazaj v Plave.